ilta 17-20 astetta, vettä tihkui, kostean lämmintä, ei pitkiä lenkkejä päivällä ---> innoissaan, kärppänä mukana.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Ajattellin opettaa liikkeestä seisomisen.

Kävelin hiljalleen, sanoin "seiso" ja pysähdyin itse samalla. Tässä vaiheessa Peppi istui aina joten hoin vain tuota seiso-sanaa että sain seisomaan ja kehuin.

Kävelin hiljalleen, sanoin "seiso", pysähdyin ja lähdin ottamaan muutaman askeleen. Tässä kohtaa Peppi lähti heti mukaani joten nopea "seis" ---> Peppi pysähtyy ja "seiso" ja uusi yritys muutamilla askeleilla. Tätä harjoiteltiin jokin tovi kunnes Peppi seisoi ja sain otettua muutaman askeleen eteenpäin. Otin heti alusta käden avuksi eli vasemmalla kädellä vinkkasin taaksepäin pienellä liikkeellä ja toivon sen jäävän mieleen vielä joskus ja näin Peppi osaisi myös seurata käsieni liikkeitä.

Ei siinä mennyt kuin 15 min kun Peppi tiesi "seiso" käskyn ja kävelin eteenpäin irrottaen otteeni jo remmistä. Palasin luokse ja tietenkin kehuin. Välillä otettiin myös liikkeestä "istu" ja sitten jatkettiin "seiso".

Tämä kun oli myös läksynä joten harjoitellaan tätä vähäsen. Opimme tämän omalla sotkuisella tyylillä mutta pääasiahan on että se opitaan, tyylillä kuin tyylillä... kai :))
Tiesin että Peppi pysähtyy parhaiten tuolla seis-komennolla joten käytin sitä hyödyksi.

Kotona sitten tietenkin näytin miehelle mitä opittiin lenkillä ja siellä heitinkin Pepille lelun palkaksi joten siinä tuli sitten opeteltua myös erilaista palkitsemistyyliä ja Peppi oli taas innoissaan.

Otimme lenkillä myös vähän seuraamista ja käännöksiä ja muutama ihan ok tuli mutta seiso-harjoitus vei voimia ja satoi vettäkin jo niin ei otettu tätä paljoakaan.